fredag 22 april 2011

Sunes jul avsnitt 11.....

...SÅ kände jag mig idag när hela familjen Kjellgren besökte Kalmar & härliga IKEA.


Vi började med att lämna in killarna i lekstallet & sedan tog vi en vagn & började fylla....den blev rätt snabbt full av allt möjligt kuligt som lampor, kuddar, filtar, glödlampor, underlägg, fler lampor..mm, mm.


Det gick sig inte bättre än att vi hämtade ännu en vagn, & ännu en, & ännu en &....ÄNNU en!!!!! FEM personer med FEM vagnar i rad på IKEA!!! Vilken syn alltså!


Ja, vi kom hem med allt vi skulle & lite till så klart. Tur att vi hade hyrt ett STOOOOORT släp kan jag säga.


Nu är vi hemma igen, killarna somnade så klart en stund i bilen & nu när maten ligger i magen får de äta lite snask & spela WII & jag har fått äran att försöka påta ihop lite möblemang.


Senior passade på att lämpa av sväris & hjälpa henne med ihopmontering & sedan ska släpet lämnas.



Roligaste kommentaren kom av lilleman när vi satt & åt lunch på IKEA (efter att de varit i lekhörnan). Som alla vet är det mest brukligt att restaurangen ligger mitt i smeten & det innebär ju att alla måste gå igenom halva IKEA för att komma dit:


- Är det här man kan titta på möbler??? Säger lilleman & tittar sig runt i restaurangen....

-Eh, ja. Här kan man hitta möbler...

Alltså, HUR kunde han missa det hahahahaha. Underbara barn säger jag bara!!!


, lite mer handarbete, skruveri & ihopmontering nu innan jag faller i djup koma. Imorgon är det påskafton & då ska jag upp i ottan & gömma ägg & fixa mysfrulle till grabbsen.



Tjing, tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar