torsdag 21 april 2011

& NU tar jag ledigt i 2 hela dagar...

...känns ju lite fånigt med tanke på att jag faktiskt va' ledig igår men, men det ska bli så skönt!


Det blir en oplanerad (!?!?!) tripp till käraste IKEA för att inhandla diverse möblemang till diverse rum in da house. Ska bli så kul! Killarna har planerat in en timme i lekrummet & där passar de bra tills lunchen serveras i form av de gamla vanliga köttebullarna mitt potäter unt glass. Nice, nice & billisch!!!


Vädret då? underbart så klart! Solen skiner & himlen är blå & med världens bästa jobb klagar jag INTE kan jag lova. Idag blev det Fia med knuff ute, en kopp java, yatsy & innebandy (fast ute då...vad heter det egentligen då???) Blev lite röd om nosen idag oxå faktiskt =O)


På skärtorsdagen ska man vist springa runt & tigga snask av gamla damer & andra grannar. Så klart klädde grabbarna grus upp sig i finaste skjortorna & finaste tupphattarna & skönaste mustaschen & jagade godis under eftermiddagen. Jodå, godis fick de så de klarar sig ett halvår framöver & pengar med, de va' så glada de små sötlökarna!


Nästa år ska JAG gå påskkärring tror jag, men endast med plånboken i högsta hugg. Tänkte spara ihop till en resa eller något annat kul, undrar hur många damer jag måste knacka dörr hos för att få ihop till detta...


Jahapp. nähäpp....går ut & sätter mig en stund tror jag. Varmt & göttigt på baksidan nu. Läar finfint gör det oxå. Tror jag ska tjuvröka lite & smutta ett glas rose´. Ja, det gör jag.


Tjing, tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar