onsdag 27 april 2011

Konstigt...

...att man aldrig får tummen ur & sätter sig ner & skriver allt man kommer på att man vill dela med sig av innan man somnar...


Jag har haft en dröm, jag drömde så klart inte färdigt & det störde mig lite...då sa mina killar till mig att :-Men mamma, du kan väl drömma klart drömmen inatt???

Det brukar ju inte funka på det viset men döm om min förvåning när jag andra natten faktiskt drömde en fortsättning!!! Nu ska jag se om jag kan ställa in alla sinnena jag har på att drömma YTTERLIGARE samma dröm, eller rättare sagt fortsätta samma dröm. Är ju nyfiken på hur det går.


Idag har jag haft en mycket bra ledig dag. All tvätt ät tvättad, torkad & invikt, dammsugaren har varit överallt, köksgolvet är skurat mm, mm. Så skönt så!

Killarna spelar lite WII med grannpojken. Gubben är på väg hem med lite extra från handlingslistan. Maten är redan avklarad så det känns toppen!


Idag önskades det kycklinggryta med ris så det blev det så klart. Gjorde en egen variant utan namn med strimlad kyckling, tacokrydda, minimorötter, champinjoner, lite grädde & fond. Blev mycket gott & det bästa är att det blev över så jag har lunchlådan fixad inför morgondagens jobb.


jag har läst lite böcker igen. Denna gången blev det:

"Kråkflickan" Av Eriksson & Axlander/Sundquist. En kanonbra bok om man gillar konstiga mord, psykoterapi, död & konstigheter.

Hade mycket svårt att lägga ifrån mig boken så det tog bara en & en halv dag innan den va' avklarad!

"Frukta inte" Av Anne Holt, ni vet den norska bokgudinnan!

Hennes nya bok håller som vanligt hög klass & är väl värd att läsas. även här finns det mord & klurigheter blandat med mystik. Kanon!

Håller på att läsa en annan bok nu men den kommer ni få höra om senare.


Nu blir det myspys med grabbarna bus en stund.


Tjing Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar