måndag 31 maj 2010

Energismart igen?!?!?!

Fick ett samtal häromdagen från en journalist som skrev för "ViiVilla" tror jag (rättar senare). Han hade hört talas om att vi va' ett gäng som deltog & vann tävlingen "Energismarta Grannar" i förra året.
Så, idag ringer han upp oss för ett Skypesamtal & frågar ut oss om vårt energisparande. Ska bli kul, men i alla fall jag känner mig lite ringrostig....visst har vi fortsatt i stort sett alla med våra besparingar i olika former men just att tala med en journalist är numera en ovanlig prestation.

Annars är det rätt lugnt idag. Killarna bus är i skolan, pappa P hos tandläkaren & själv har jag gått igenom dagens mailskörd & letat arbete. Jo, jag är ju lite arbetslös numera. Trist, tråkigt, vansinnigt jobbigt & blä att inte ha något jobb....men, men. En vacker dag jobbar jag väl massvis så jag får väl ta det med ro en stund.

Nähä, ska ladda kaffemaskinen & invänta pappa P, Skypesamtal & en förhoppningsvis trevlig förmiddag.

Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar